01 Sty

Bezsenność

Bezsenność to niewystarczająca ilość snu lub jego niedostateczna jakość. Zaburzenia snu polegają na trudnościach w zasypianiu, utrzymaniu snu nocnego lub zbyt wczesnym lub późnym budzeniu się.


Możemy się starać poprawiać jakość snu. Przede wszystkim powinniśmy kłaść się o tej samej godzinie. Pomoże nam to przyzwyczaić nasz zegar biologiczny do produkcji melatoniny o określonej porze. Melatonina koordynuje pracę naszego zegara biologicznego, reguluje rytmy dobowe między innymi snu i czuwania. Ma również korzystny wpływ na układ odpornościowy. Powinniśmy unikać wysiłku fizycznego przed snem, gdyż utrudni nam to zaśnięcie. Picie kawy przed snem, również nie sprzyja zasypianiu. Po wypiciu filiżanki nasz zegar biologiczny przesunie się o około 45 minut i opóźni wydzielanie melatoniny. Bardzo źle na sen wpływa również światło emitowane przez urządzenia które nas otaczają dookoła, czyli telewizory, monitory, tablety czy smartfony. Zakłóca ono nasz rytm dobowy i utrudnia zasypianie. Również dobry materac może okazać się sposobem na bezsenność. Wystarczy, że odwiedzicie mój salon, a podpowiem wam jaki materac wybrać by uzyskać zdrowy spokojny sen.
Jednak gdy wszystkie próby walki z bezsennością zawodzą i problemy ze snem męczą nas dłużej niż miesiąc, oznacza to, że możemy cierpieć na przewlekłą bezsenność, a wtedy warto naprawdę udać się do specjalisty.